יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

שופינג או ליקוט?



בפוסט קודם השתמשתי במטאפורת דייג כדי לתאר את החיפוש שלי ברשת - וזאב "האשים" אותי בשימוש בשפה גברית, שובניסטית.


לרגע חשבתי להחליף את הדימוי - אולי שופינג? או אפילו window shopping? ואולי נחזור לימי קדם, לימי המלקטות?... אבל מהר מאוד זה עבר לי.


אני לא מבקשת למצוא "שפה נשית", ולא רוצה אפילו לדבר על שפה גברית לעומת שפה נשית. יש שפה (יותר נכון, שפות) גברית-סקסיסטית. מה שמאפיין אותה, מה שמפריע בה, אינו "גבריות" אלא סקסיזם. כנגדה ארצה להעמיד שפה שוויונית. לא נשית - נשיות זו פיקציה, בדיוק כמו גבריות - קונסטרוקציה חברתית שמטרתה לשמר ולטפח מצב חברתי שבו האחד שולט בשניה.


ואם נחזור למטאפורת הדייג - האם זו מטאפורה "גברית" בעיניכם? אני לא בטוחה. 



2 תגובות:

  1. אצלי בבית דוווקא לימדו שדיג הוא פעילות משפחתית שבה כל המינים משתתפים באופן שווה...

    השבמחק
  2. חזק, אחי.
    הארת את עיניי

    השבמחק